پهباد نیسان GTR

0
(0)

نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷ آن‌قدر سریع است که کمتر پهپادی می‌تواند به آن برسد. با این حال، این خودروساز از پهپاد GT-R Drone رونمایی کرده که یکی از سریعترین شتاب‌ها را در بین پهپادهای مسابقه‌ای دنیا با نمای اول شخص (FPV) دارد.

امّا این وسیله چقدر می‌تواند سریع عمل کند؟ این پهپاد ۷۰۰ گرمی می‌تواند از حالت درجا، تنها در مدت 1.3 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بخش عمده‌ای از این عملکرد به یک فریم ویژه مسابقه‌ای کوادکوپتر Sky-Hero و همین‌طور چهار پروانه پیشران برمی‌گردد که با موتورهای 2000 kV XNova همراه هستند. طراحی اختصاصی این پهپاد توسط تیم مسابقه «تورنادو ایکس‌بلیدز ریسینگ»، قهرمان مسابقات جهانی پهپادها (World Drone Prix) انجام گرفته است.

Nissan GT R drone 02 546x307 پهباد نیسان GTR

برای آزمایش قابلیت‌های پهپاد GT-R Drone، نیسان تصمیم گرفته که خودروی شناخته شده خود را در پیست «سیلوراستون» در رقابت با پهپاد قرار دهد. خودروی جاده‌ای GT-R با یک موتور VR38DETT دو توربوشارژر ۳/۸ لیتری V-6 در زیر کاپوتش و قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر ۵۶۵ اسب‌بخار و ۶۳۳ نیوتن‌متر، در ابتدا به نظر می‌رسد که نبرد سختی با پهپاد داشته باشد.

Nissan GT R drone 01 546x307 پهباد نیسان GTR

مطمئناً «قدرت» تنها نقطه قوّت مدل جدید GT-R نیست. بازنگری‌ها در مدل جدید باعث بهبود شرایط آئرودینامیک و هندلینگ خودرو شده‌اند. ساختار کلی بدنه GT-R صلب‌تر از همیشه شده و تنظیمات سیستم تعلیق تغییر کرده‌اند.

Nissan GT R drone 546x307 پهباد نیسان GTR

در پشت فرمان، ریکاردو سانچز (Ricardo Sanchez)، راننده نیسان نیسمو قرار می‌گیرد و این در حالی است که کنترل از راه دور FPV در دستان جیمز بووِلز (James Bowles) است؛ کسی که  در سال ۲۰۱۵ قهرمان مسابقات ملی پهپادهای بریتانیا شده است. در طول رقابت، به وضوح مشاهده می‌شود که پهپاد در شتاب‌گیری، خودرو را پشت‌سر می‌گذارد. با این حال، حداکثر سرعت پهپاد برابر ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است و در سطح پایین‌تری نسبت به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت در GT-R قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

10 خودرو با بیشترین هزینه نگهداری در 10 سال

1 (1) YourMechanic از داده‌های وسیع خود استفاده کرده تا برندها و مدل‌هایی را که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان