نسل بعدی نیسان لیف الکتریکی و خودران

0
(0)

تسلا مدل 3 را فراموش کنید زیرا زمانی که نسل دوم نیسان لیف به بازار عرضه شود از تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار ProPilot سود خواهد برد. مدیرعامل نیسان کارلوس گوسن جزئیات مربوط به نسل بعدی این خودرو را در CES 2017 اعلام کرد.

ProPilot به نسل بعدی لیف این توانایی را می‌دهد که در یک لاین رانندگی بزرگراه حرکت کند. اگرچه این سیستم به اندازه‌ی سیستم اتوپایلوت تسلا که حتی می‌تواند در جاده‌های برفی نیز حرکت کند نیست اما هنوز هم نقطه امید فروش بزرگی برای خودروی الکتریکی قابل‌ابتیاع نیسان به شمار می‌رود.

nissan ids concept16 538x303 نسل بعدی نیسان لیف الکتریکی و خودران

تا به اینجا نیسان تنها می‌گوید که نسل بعدی لیف در آینده‌ی نزدیک از راه خواهد رسید اما حدس و گمان‌های اخیر بیان می‌دارند این خودرو اواخر سال 2019 تولید خواهد شد. لیف جدید از پلتفرم و قوای محرکه‌ی یکسان با نسل بعدی رنو Zoe استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود نیسان برای تولید نسل دوم لیف از طراحی مشابه کانسپت IDS الهام بگیرد.

ProPilot نام تکنولوژی خودران نیسان است. نسخه‌ی کنونی این سیستم می‌تواند کنترل فرمان، شتاب گیری و ترمز را به دست گیرد و راننده باید دست‌های خود را روی فرمان بگذارد. این سیستم تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت فعال است. مرحله‌ی بعدی این سیستم در سال 2018 به راه می‌افتد و نیسان برنامه دارد تا قابلیت رانندگی چند لاین در بزرگراه را به ProPilot اضافه کند. هدف نیسان این است که تا سال 2020 ناوبری تقاطع‌ها و چهارراه را ممکن سازد.

nissan ids concept17 1024x576 نسل بعدی نیسان لیف الکتریکی و خودران

نیسان نسخه‌ی اولیه‌ی ProPilot را در ژاپن و روی مینی ون سرنا معرفی کرده است. این خودروساز در سال 2017 سیستم یاد شده را روی کراس اوور محبوب قشقایی نصب خواهد کرد. نهایتاً تا سال 2020 این سیستم روی 10 خودرو نصب خواهد شد.

نیسان سال‌هاست که روی این سیستم کار می‌کند و در سال 2015 کانسپت Piloted Drive 1.0 را معرفی کرد. این مدل قادر بود که هنگام رانندگی تغییر لاین دهد.

nissan ids concept15 538x303 نسل بعدی نیسان لیف الکتریکی و خودران

نیسان مدل لیف را برای اولین بار در سال 2010 معرفی کرد و با توجه به استانداردهای خودروهای الکتریکی به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کرد. نیسان از زمان عرضه تاکنون بیش از 250 هزار دستگاه از لیف را به فروش رسانده است.

تصاویر متعلق به مدل IDS کانسپت است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

رندری جذاب از جانشین احتمالی نیسان 370Z

0 (0) حدود 10 سال از زمان عرضه نیسان 370Z می‌گذرد و البته از پنهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان