همکاری نیسان و مرسدس برای تولید نسل جدید Z؟!

0
(0)

به تازگی شایعه جدیدی در دنیای خودرو به گوش می‌رسد که در صورت تحقق می‌تواند خبر بسیار خوبی برای طرفداران دو شرکت نیسان و مرسدس باشد! گفته می‌شود نسل بعدی محصول Z نیسان با همکاری این شرکت و ژرمن‌ها ساخته خواهد شد. این کوپه اسپورت جدید ظاهراً در سال 2019 و زمان گرامیداشت 50 سالگی مدل اصیل 240Z معرفی می‌شود. یکی از رسانه‌های ژاپنی ادعا کرده منابع داخلی نیسان با معرفی تویوتا سوپرای جدید به نوعی تحت فشار قرار گرفته‌اند و این خودروساز به نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2019 به عنوان فرصت معرفی Z جدید نگاه می‌کند. متأسفانه این رسانه از منابع بسیار مبهم اروپایی به عنوان سندیت سخنان خود نام برده است.

1197 همکاری نیسان و مرسدس برای تولید نسل جدید Z؟!

ظاهراً نیسان از پلتفرم مرسدس بنز برای نسل جدید Z استفاده خواهد کرد. همچنین پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی مرسدس نیز در قلب این خودرو خواهد تپید. نسخه پرچم‌دار نیسان Z نیز از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بکار رفته در خودرویی همچون اینفینیتی Q60 بهره‌مند خواهد شد. این پیشرانه با خروجی‌های 300 و 400 اسب بخاری در دسترس بوده و نسل بعدی Z احتمالاً قدرت بیشتری خواهد داشت زیرا مدل 370Z نیسموی کنونی قدرت 350 اسبی دارد. رسانه ژاپنی همچنین گفته نسخه هیبریدی این خودرو نیز در نظر گرفته خواهد شد که با این تفاسیر یک خودرو با بازار محدود دارای گزینه‌های پیشرانه زیادی می‌باشد.

1198 همکاری نیسان و مرسدس برای تولید نسل جدید Z؟!

مدیران نیسان درباره Z جدید ایده‌های روشنی دارند اما چارچوب زمانی مشخصی برای عرضه این خودرو اعلام نکرده‌اند. فیلیپ کلین یکی از مدیران برنامه‌ریزی ارشد نیسان اخیراً گفته Z جدید اولویت کمی برای آینده نیسان دارد. البته معاون برنامه‌ریزی تولید نیسان آمریکا گفته بود که این کوپه اسپورت در چند سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. هیچ‌یک از این اخبار با ادعاهای رسانه ژاپنی که گفته Z جدید یک سال آینده معرفی خواهد شد همسو نیستند.

1199 همکاری نیسان و مرسدس برای تولید نسل جدید Z؟!

پس از یک دهه حضور در بازار، 370Z محبوبیت خود در بین خریداران را از دست داده است. نیسان در ماه فوریه 2018 تنها 536 دستگاه از این خودرو را فروخته که نسبت به فروش 748 دستگاهی مدت مشابه سال قبل افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

ایرادات معمول نیسان ایکس تریل را بشناسید

0 (0) اولین حضور رسمی کمپانی نیسان در ایران به سال 1349 بازمی گردد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان