نیسان و رنو در یک کمپانی ادغام می‌شوند؟!

0
(0)

خرید اوپل و واکسهال توسط گروه پژو-سیتروئن شاید تنها معامله بزرگ صنعت خودرو در دهه میلادی جاری نباشد. بنا به گزارش بلومبرگ و به نقل از منابع مطلع، در حال حاضر نیسان و رنو در حال بررسی امکان ادغام و تشکیل یک خودروساز جدید هستند. نمی‌توانیم بگوییم از شنیدن این خبر سورپرایز شده‌ایم زیرا هر دو کمپانی قبلاً وجوه اشتراک زیادی داشته‌اند. رنو 43 درصد از سهام نیسان را در اختیار داشته درحالی‌که نیسان نیز مالک 15 درصد از سهام رنو است. هر دو خودروساز نیز توسط یک مدیر یعنی کارلوس گوسن اداره می‌شوند.

1546 نیسان و رنو در یک کمپانی ادغام می‌شوند؟!

گفته می‌شود خود گوسن مسئول برگزاری جلسات و گفت‌وگوهای دو خودروساز درباره تشکیل یک کمپانی می‌باشد. باور بر این است کمپانی جدید شاید دو مقر اصلی رنو و نیسان را حفظ کند اما احتمال ایجاد یک مرکز واحد در لندن یا در هلند وجود دارد. اما ادغام رنو و نیسان می‌تواند بسیار سخت باشد زیرا دولت‌های ژاپن و فرانسه باید آن را تأیید کنند. همچنین دولت فرانسه هنوز هم مالک 15 درصد از سهم رنو بوده و شاید از کاهش تأثیر خود روی این شرکت خشنود نباشد. بنا به گفته منابع مطلع، گفت‌وگوها بین این دو خودروساز چندین ماه است که ادامه داشته و هنوز تصمیمی نهایی دراین‌باره گرفته نشده است.

1547 نیسان و رنو در یک کمپانی ادغام می‌شوند؟!

اوایل سال جاری گوسن اعلام کرد رنو و نیسان در حال کار روی برنامه‌ای به منظور ایجاد اتحادی برگشت‌ناپذیر هستند. هر دو خودروساز تلاش دارند سطح همکاری حدود 12.2 میلیارد دلاری سال 2016 را تا پایان دهه میلادی جاری دو برابر کنند. سال پیش مجموع ‌فروش اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی با رشد 6.5 درصدی به 10608366 دستگاه رسید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

نیسان آلتیما 2019، اعلام اولین حضور در بازار

0 (0) نیسان با معرفی نسخه سفارشی ادیشن وان در حال گرامیداشت معرفی نسل جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان