آشنایی با نیسان GTR نیسمو 2017

0
(0)

اگر ایده‌ی پرداخت 149995 پوند پول برای خرید یک نیسان کمی گران و سنگین به نظر می‌رسد، این را بدانید که با خرید GT-R نیسمو قدرت، گشتاور، کارایی و چسبندگی بیشتری را به دست می‌آورید و البته نیازی به گفتن نیست که این خودرو سبک‌تر و فرزتر هم هست؛ و همه‌ی این‌ها در خودرویی هستند که گونه‌ی استاندارد آن نیز هیچ کمبودی ندارد.

dl19567 آشنایی با نیسان GTR نیسمو 2017

نیسمو GT-R یکی از منحصربه‌فردترین خودروهایی است که با این پول می‌توان خرید. نیسان می‌گوید بین 20 تا 30 دستگاه از این خودرو را برای بازار اروپا می‌سازد. پس به این ترتیب احتمال اینکه مک لارن P1 را در خیابان ببینید 10 برابر بیشتر از GT-R نیسمو است. در سال‌های آینده این خودرو به نمونه‌ای کمیاب و ارزشمند تبدیل خواهد شد.

قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو است که قدرت آن با افزایش 30 واحدی به 592 اسب بخار رسیده و البته گشتاور نیز از 637 به 652 نیوتون متر رسیده است. به لطف استفاده از فیبر کربن در بخش‌های مختلف بدنه شاهد کاهش وزن 30 کیلوگرمی هستیم. این فیبر کربن در بخش دماغه بیشتر از بقیه قطعات جلب‌توجه می‌کند.

dl19542 آشنایی با نیسان GTR نیسمو 2017

و بزرگ‌ترین بهبود صورت گرفته در زمینه دینامیک خودرو به زمان حرکت در پیچ‌ها مربوط می‌شود. اینجاست که داون فورس اضافی نیسمو GT-R (به میزان 100 کیلوگرم) را به زمین می‌چسباند.

داخل کابین، GT-R نیسمو نیز از همان به‌روزرسانی‌های مدل استاندارد بهره‌مند شده است. دکمه‌های کمتری در کنسول مرکزی وجود داشته و استفاده از صفحه لمسی 8 اینچی نیز آسان است؛ اما در مدل نیسمو دو صندلی پاکت مانند کربنی و غربیلک فرمان و داشبورد پوشیده شده از آلکانترا را می‌بینیم. شاید کابین خودرو برازنده‌ی مدلی با بهای 150 هزار پوندی نباشد اما هنوز هم خاص است.

سواری خودرو نیز بسیار خاص است. حتی در زمان حرکت در نرم‌ترین سطوح پیست سیلورستون نیز احساس سواری بسیار سفتی خواهید داشت. این موضوع با انتخاب تنظیمات نرم دامپرها نیز تغییری نمی‌کند. GT-R نیسمو 2017 درست همانند مدل 2015 خود بسیار ناراحت است.

dl19450 آشنایی با نیسان GTR نیسمو 2017

اما سواری نرم چیزی نیست که راننده دنبالش باشد. تلاش اصلی این خودرو ایجاد تجربه‌ی رانندگی حرفه‌ای و عالی و توانایی‌های دینامیکی فوق‌العاده است. صدای سیستم اگزوز به‌طور قابل‌توجهی پرطنین‌تر از نسخه‌ی استاندارد بوده و کارایی خودرو در خط مستقیم قطعاً قوی است. اندکی تأخیر توربو دیده می‌شود اما در حد آزاردهنده‌ای نیست. در سطوح خیس و لغزنده و با کنترل کشش خاموش لاستیک‌های عقب اندکی هرزگردی دارند.

اگر مشتریان خواهان تجربه‌ی نرمال GT-R هستند باید نسخه‌ی استاندارد گودزیلا را انتخاب کنند؛ اما اگر خواهان سریع‌تر حرکت کردن مخصوصاً در سر پیچ‌ها هستند باید نیسمو را بخرند.

بله GT-R نیسمو گران است، خیلی گران! اما باید گفت هیچ خودرویی به اندازه‌ی GT-R نیسمو خالص نیست. نیسان با این خودرو 20 نفر را بسیار خوشحال خواهد کرد حتی اگر آن‌ها از این خودرو بترسند.

نیسان GT-R نیسمو جذاب‌ترین مدل از این خودرو تابه‌حال بوده و البته گران‌ترین نیز هست. اگر به اندازه‌ی کافی ثروتمند و البته شجاع هستید باید یکی از این خودروها را بخرید.

dl23452 آشنایی با نیسان GTR نیسمو 2017

مشخصات نیسان GT-R نیسمو

قیمت: 149995 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 592 اسب بخار/652 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته ی دوکلاچه ی اتوماتیک، چهار چرخ متحرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: زیر 3 ثانیه
حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

نیسان ترا

0 (0) نیسان بین سال‌های 1999 تا 2015 اس‌ یو وی میان سایزی بنام اکسترا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان