آشنایی با نیسان GT-R 2017

0
(0)

آخرین بازبینی‌هایی که روی سوپرکار نیسان صورت گرفته هنوز هم چشمگیر است اما این خودرو بیش از گذشته رقبای قدر قدرتی را پیش روی خود می‌بیند.

GT-R، سه حرفی که مترادف است با دو چیز: پرفورمنس مسحورکننده و استفاده‌ی روزمره؛ و با هر نسخه‌ی جدیدی که معرفی می‌شود دو چیز دیگر نیز وجود دارد که شما می‌توانید تضمین کنید: پرفورمنس بالاتر و برچسب قیمت بزرگ‌تر. خب، با این تفاسیر ما به قدرتمندترین و گران‌ترین نیسان GT-R عرضه شده خوشامد می‌گوییم.

New Nissan GT R 2016 07 آشنایی با نیسان GT R 2017

ممکن است که این خودرو به‌طور گسترده شبیه مدل قبلی به نظر آید اما نیسان ادعا می‌کند که به‌روزرسانی‌های این مدل خیلی قابل توجه هستند. اصلاحات سبکی در جلو و عقب خودرو وجود دارند اما بهبودهای بزرگی در بخش کیفیت و طراحی داخل کابین صورت گرفته به علاوه اینکه سیستم تعلیق به روز شده این گودزیلا نیز باعث شده تا GT-R بیش از همه‌ی زمان‌ها برای رانندگی روزانه مناسب باشد.

اما نیسان یک خودروساز تزلزل‌ناپذیر است که ایجاد تغییرات برای بهبود خودروهایش کاری سخت به نظر می‌آید! هر اصلاح انجام شده نقشی را برای بهتر شدن این خودرو بازی می‌کند. بخش جلویی خودرو ورودی هوای بزرگ‌تری را برای افزایش خنک‌کنندگی خودرو دریافت کرده و جلوپنجره و کاپوت انحنادار GT-R برای افزایش نیروی رو به پایین طراحی شده‌اند، درحالی‌که سپر عقب الهام گرفته شده از نیسمو ضریب درگ را کاهش می‌دهد.

2017 Nissan GT R 120 آشنایی با نیسان GT R 2017

خب اجازه دهیم اعداد صحبت کنند. زیر کاپوت خودرو همان پیشرانه‌ی دست‌ساز 6 سیلندری 3.8 لیتری با دو توربو نشسته که هم‌اکنون 562 اسب بخار قدرت (20 اسب بخار بیش از قبل) و 637 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به همان گیربکس 6 سرعته دوکلاچه متصل شده است، گیربکسی که تعویض‌های سریع و نرمی دارد.

نیسان شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت رسمی را اعلام نکرده بنابراین علیرغم افزایش قدرت پیشرانه ما تنها می‌توانیم این جمع‌بندی را انجام دهیم که GT-R جدید در واقع سریع‌تر از قبل نیست؛ بنابراین، معنی سخنانمان این است که شتاب خودرو حدود 2.7 ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت خودرو نیز عدد قابل‌توجه 315 کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد. همان‌طوری که اعداد نشان می‌دهند، ما با یک هیولا طرفیم.

New Nissan GT R 2016 16 آشنایی با نیسان GT R 2017

نه تنها سرعت و قدرت GT-R بی‌رحمانه است بلکه کاملاً بدون دردسر هم هست. سرعت شتاب گیری هرگز بریده نمی‌شود و شما شاهد موج بی‌وقفه‌ای از گشتاور و قدرت هستید. نیسان همچنین مجموعه‌ی جدید از سیم‌های صدایی را در سیستم اگزوز تیتانیومی این خودرو اضافه کرده که صدای پرطنینی را ایجاد می‌کند. البته صدا هنوز هم در تسلط نویزهای القایی و توربوها قرار دارد.

GT-R همیشه مشکل وزن داشته و وزن این نسخه نیز زیر 1800 کیلوگرم است و درحالی‌که قدرت 562 اسب بخاری در خط مستقیم مسئله‌ی اضافه‌وزن را محو می‌کند اما چاقی خودرو در پیچ‌ها خود را نشان می‌دهد. نیسان هنوز هم فرز و چابک است اما احساس سبک‌وزنی و ثابت‌قدمی خودرویی همچون آئودی R8 را ندارد. هرچند، وزن اضافه و اعداد عجیب‌وغریب پرفورمنس خودرو باعث نمی‌شوند تا از رانندگی سریع واهمه داشته باشید. گودزیلا به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است که کشش خونسردانه ای را ارائه می‌دهد.

New Nissan GT R 2016 01 آشنایی با نیسان GT R 2017

در جاده، اکثر اوقات هیجان و درگیری بیشتری نسبت به پورشه 911 کررا 4S وجود داشت. پورشه‌ای که قیمت مشابهی با GT-R دارد اما سطوح مشابهی از پرفورمنس را نشان نمی‌دهد.

علیرغم تغییرات چشمگیری که در خودرو انجام شده اما مسائل اساسی هنوز باقی مانده‌اند. فنرها و دامپرها شاید برای سواری راحت‌تر بهبود یافته باشند اما این خودرو هنوز هم سخت است و آسایشی را که در R8 به دست می‌آورید GT-R برآورده نمی‌کند. رفاه و آسایش کابین نیز کاملاً خوب نیست و صدای سیستم اگزوز در سرعت‌های بزرگراهی و گیربکس سنگین در شهر باعث مختل شدن راحتی می‌شوند.

New Nissan GT R 2016 03 آشنایی با نیسان GT R 2017

اما در کنار مسائل ذکر شده، بهبودهایی هم وجود دارد از جمله نمای داخلی ارتقا یافته و با کیفیت. داشبورد و کنسول مرکزی با اکثر عملکردهای خودرو گره‌خورده و این اعمال از طریق صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی جدید کنترل می‌شوند. کیفیت کابین نیز ارتقا یافته که بخش اعظم آن به خاطر استفاده از چرم نرم ناپا است. هنوز ناامیدی‌ها باقی مانده‌اند و سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو کاملاً پاسخگو نیست و از گرافیکی استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد به بازی‌های سگای دهه‌ی 90 تعلق دارد!

اما اکثر این نقاط ضعف با دیدن فضای بار 315 لیتری فراموش می‌شوند و می‌توانید دو کودک را در بخش عقبی بنشانید. این چیزی است که رقبا از ارائه‌ی آن ناتوان‌اند.

شما نمی‌توانید درباره‌ی همه‌ی معایب GT-R کمکی بکنید اما می‌توانید آن را تحسین کنید. اگر پرفورمنس فوق‌العاده و سرعت خالص چیزی است که دنبالش می‌گردید بنابراین نمی‌توانید بهتر از این را بیابید. هرچند که محدوده‌ی سوپرکارهایی که استفاده‌ی روزانه دارند بیش از گذشته گسترده شده است. مک لارن 570GT، آئودی R8 و پورشه 911 توربو ثابت کرده‌اند که برای ایجاد راحتی و کیفیت بیشتر نیازی به قربانی کردن سرعت و هندلینگ نیست؛ اما دوباره می‌گوییم با قیمتی که گودزیلا پیشنهاد می‌دهد، وسوسه می‌شوید تا آن را به دست بیاورید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

خداحافظی نیسان جوک با بازار آمریکا به نفع کیکس

0 (0) افرادی که در آمریکا به دنبال خرید نیسان جوک صفرکیلومتر هستند بهتر است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان