خودروی مفهومی جدید نیسان

1.5
(2)

نیسان در نمایشگاه دیترویت امسال با رونمایی از مدل مفهومی جدیدی بنام V-Motion 2.0 توجه بسیاری از مخاطبان و اهالی رسانه‌های خودرویی دنیا را به خود جلب نمود. طراحی خارجی و داخلی این ژاپنی جوان آن‌قدر زیبا و چشم‌نواز است که نمی‌توان به یک نگاه کوتاه بسنده کرد. در زیر نگاهی به چند ویژگی قابل‌توجه آن می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

بدنه چندپاره و یکپارچه
در بخش‌های مختلف نمای بیرونی V-Motion از چندین رنگ و ماده شامل فیبر کربن، کروم شفاف، کروم مات، رنگ مسی نقره‌ای (Silver Copper)، آلومینیوم ماشین‌کاری شده، مس و پرداخت خاص شیشه‌ای دودی استفاده شده است.

Nissan Vmotion 2.0 Concept 2017 1024 01 1024x768 خودروی مفهومی جدید نیسان

جلوپنجره بزرگ در مرکز توجه
طرح جلو‌پنجره V-Motion با کمی تغییر در محصولات تولیدی کنونی نیسان نیز حضور دارد. ابعاد بزرگ، جزئیات زیاد و قاب مشکی‌رنگ موجب نمای سه‌بعدی‌تر و قرارگیری آن در مرکز توجه شده‌اند. اگر از روبرو به خودرو نگاه کنید، عرض جلوپنجره بیشتر دماغه را دربر گرفته و دنباله آن تا مرکز سپر کشیده می‌شود. تعبیه نشان نیسان در وسط و نورپردازی LED نیز زیبایی خیره‌کننده‌ای به این قسمت بخشیده است.

خطوط تیز و شکسته

در سرتاسر بدنه، به‌خصوص نمای جانبی سطوح منحنی و قوس‌دار (به‌عنوان مثال در نسل کنونی ماکسیما) جای خود را به خطوط شدیداً تیز و شکسته داده‌اند. فرورفتگی بخش پایینی درب‌ها نیز به‌منظور ایجاد یک تضاد دل‌چسب با سایر نقاط بدنه، تیره‌تر کار شده است.

پوشش خاص رینگ‌ها
رینگ‌های آلیاژی ماشین‌کاری شده 21 اینچی با پوشش خاصی از فیبر کربن پوشیده‌ شده‌اند که خاصیت آئرودینامیک داشته و هم جریان هوا را به سمت عقب خودرو هدایت می‌کنند هم باعث خنک شدن کالیپرهای ترمز می‌شوند. پرداخت بیرونی مسی و دودی این پوشش نیز به‌ نوبه خود زیبایی خاصی پدید آورده است.

بهره‌گیری از سبک معلق در طراحی سقف
سبک طراحی “سقف معلق” موجود در مورانو (Murano) و ماکسیما (Maxima)، این ‌بار با بهره‌گیری از ستون ناواضح و به‌اصطلاح معلق بجای ستون‌های A و C و ریل سقف، پیشرفته‌تر شده است. جنس ستون مذکور از فیبر کربن بوده و قاعده شیشه‌های جلو و عقب را به یکدیگر وصل می‌کند.

سقف پانورامیک دو تکه
سقف کاملاً از شیشه ساخته شده و در داخل توسط یک پنل سرتاسری به دو نیم تقسیم می‌شود. در قسمت جلویی پنل مذکور، درست بالای سر سرنشینان جلو یک کنسول کوچک نیز تعبیه شده که کنترل چند عملکرد کوچک را بر عهده دارد.

نمای عقب زیبا و بسیار گیرا
چراغ‌های LED و بومرنگی عقب به‌نوعی دنباله و مکمل چراغ‌های جلو هستند. درپوش صندوق بار تا مرکز بخش عقب ادامه پیدا کرده و سپر فرورفته و لامپ‌های آبی‌رنگِ سرتاسری درست پایین آن جای دارند. اگر از روبرو به این قسمت نگاه کنید، چهره‌ای خشن با دهانی نیمه‌باز و عصبانی خواهید دید.

درب‌های قرینه
با این‌که V-Motion 2.0 ازنظر ابعاد با آلتیما (Altima) و ماکسیما برابر است، اتاق آن بسیار جادارتر به نظر می‌رسد. باید اشاره کنم که حذف ستون B و قرینه بودن درب‌ها نقش بسزایی در بزرگی بصری کابین داشته است.

مواد بکار رفته در داخل اتاق
برای دکوراسیون اتاق ترکیبی از چرم و آلکانتارای طوسی تیره (Feather Gray)، چرم مشکی‌رنگ موسوم به نیمه‌شب (Midnight)، نوعی چوب بنام Zebrawood، تکه‌ها و نوارهای مسی‌رنگ و آلومینیوم مخصوص استفاده گردیده است.

کیفیت بالا و طراحی چشم‌نواز کابین
چرم طوسی تیره 0.5 میلی‌متر ضخامت دارد و پوشش بیرونی آن دقیقاً مشابه وسایل و اثاثیه چرمی گران‌قیمت موجود در بازار می‌باشد. از طرفی طرح دانه‌دانه آلکانتارا داشبورد را عریض‌تر جلوه می‌دهد. چرم Midnight هم سرتاسر پنل سقف را پوشانده و نمای زیبایی بدان می‌بخشد.

Nissan V Motion 20 Sedan Concept rear three quarter top view 765x510 خودروی مفهومی جدید نیسان

دقت بسیار زیاد به جزئی‌ترین قسمت‌ها
برای پوشش پنل درب‌ها از Zebrawood و نوار مسی و در کف خودرو از ترکیب همان Zebrawood با آلکانتارای طوسی بهره گرفته‌اند. حقیقتاً چُنین توجهی به قسمت‌های مختلف و تمامی جزئیاتِ اتاق واقعاً ستودنی است و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

فناوری پیشرفته
یک نمایشگر عریض در داشبورد وظیفه نمایش اطلاعات موردنیاز راننده و کنترل سامانه اطلاعات و سرگرمی را بر عهده دارد. کنسول مرکزی تنها دکمه استارت و پد لمسی را در خود جای داده و خبری از اهرم تعویض دنده و سایر کنترل‌کننده‌های مرسوم نیست. بلندگوهای سامانه صوتی بوز (Bose) روی پنل درب و پشت‌سری صندلی‌ها درون یک قاب آلومینیومی جای گرفته‌اند. بجای آینه‌های جانبی هم یک جفت دوربین نصب شده که تصویری از نمای عقب را روی نیمه بالایی شیشه جلو نمایش می‌دهند.

عدم تولید انبوه یا محدود
نیسان V-Motion علی‌رغم ویژگی‌های بسیار چشمگیری مثل پنل یک تکه شیشه جلو و کاپوت، درب‌های قرینه، لولاهای یکپارچه، ستون B حذف شده، دوربین‌های جانبی، Zebrawood و کف‌پوش آلکانتارا برنامه‌ای برای تولید نداشته و تنها به‌صورت یک مدل مفهومی در تاریخ کمپانی باقی خواهد ماند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مجهز شدن نیسان میکرا به سیستم خودران در ده سال آینده

0 (0) اکثر تکنولوژی‌های گران‌قیمتی که در خودروهای سفارشی و مدل‌بالا یافت می‌شوند دیر یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان