مقایسه نیسان قشقایی با سئات آتکا

0
(0)

نیسان قشقایی ساخت انگلستان به لطف ترکیب قابلیت اطمینان، ارزش در برابر پول پرداختی و نمای زیبا یکی از پرفروش‌ترین خودروهاست. این خودرو رقیبی تازه‌نفس به نام سئات آتکا را پیش روی خود می‌بیند، رقیبی که محدوده‌ی وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را به همراه طراحی اسپورت و تیز ارائه می‌دهد. این دو چگونه سرشاخ می‌شوند؟ خب در ادامه خواهیم دید که هر یک چه در چنته دارند.

استایل و طراحی
احتمالاً یکی از نقاط قوت بزرگ سئات آتکا استایل اسپورت این خودرو خواهد بود. به نظر می‌رسد که بدنه‌ی گوشه‌دار این خودرو از هاچبک جذاب لئون به همراه برخی از خصوصیات مهم شاسی بلندها نظیر قد بلندتر، قوس چرخ مربعی و خط سقف مستقیم الهام گرفته است.

imagegallery 46634 5756d823bdd03 1024x576 مقایسه نیسان قشقایی با سئات آتکا

قشقایی نیز حس خوبی دارد. جلوپنجره‌ی بزرگ این خودرو توسط جزئیات کرومی زیاد و چراغ‌های زاویه‌دار احاطه شده و نمایی با ابهت را به آن داده است. قشقایی قوس‌ها و انحناهای بیشتر نسبت به سئات دارد اما عناصر پلاستیکی اطراف چرخ‌ها و آینه‌های جانبی بزرگ تضمین می‌کنند که نمای خودرو خشن است.

در بخش سایز و اندازه، این دو تقریباً یکسان هستند و آتکا تنها 1 سانتی‌متر طویل‌تر از رقیب خود است اما هیچ‌یک دردسری را در هنگام رانندگی شهری و پارک کردن ایجاد نمی‌کنند.

نمای داخلی
آتکا کابینی جذاب را با کیفیت ساختی خوب همراه کرده است. شاید اکثر جزئیات این کابین از هاچبک لئون قرض گرفته شده باشند اما هنوز هم حس ممتازی را در هنگام نشستن داخل خودرو ایجاد می‌کند.

قشقایی شاید فاقد برخی بخش‌های پلاستیکی نرم سئات باشد اما این خودروساز ژاپنی در کیفیت ساخت خودروهایش اشتباهی مرتکب نمی‌شود. طراحی داشبورد سرراست و معقول است و فضاسازی زیادی در بخش‌های جلو و عقب صورت گرفته است.

در بخش فضای بار سئات پیش می‌افتد. بسته به تریم انتخابی، این خودرو فضای بار 485 تا 510 لیتری را اراده می‌کند درحالی‌که این فضا برای قشقایی تنها 430 لیتر است.

Ateca Qashqai Value 1024x352 مقایسه نیسان قشقایی با سئات آتکا

سواری
با توجه به شناختی که از ساخته‌های پیشین برند اسپانیایی داریم، انتظار می‌رود که آتکا نسبت به رقبای خود اسپورت تر باشد. این خودرو که بر پایه‌ی پلتفرم MQB فولکس ساخته شده از شاسی قوی و سبک‌وزنی سود می‌برد که نتایج استفاده از آن را می‌توان در سواری احساس‌برانگیز و کنترل کامل حرکات بدنه مشاهده نمود.

اگر یک بخش برای درخشش قشقایی وجود داشته باشد، آن کیفیت سواری و آرامش خودرو است. هرچند این خودرو روی بزرگ‌ترین رینگ‌ها سوار شده اما به‌طور شگفت‌انگیزی ریلکس و راحت است. ما فکر نمی‌کنیم که آتکا ناراحت باشد و باید گفت که در مقایسه با انطباق قابل‌تحسین قشقایی خوب عمل می‌کند.

پیشرانه‌ها
آتکا 5 نوع پیشرانه را پیشنهاد می‌کند،2 نسخه‌ی بنزینی و 3 واحد دیزلی. پیشرانه‌های 1 و 1.4 توربوی بنزینی به ترتیب 113 و 148 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند اما انتظار داریم که پیشرانه‌های دیزلی محبوب‌تر باشند.

ضعیف‌ترین پیشرانه‌ی دیزلی سئات نسخه‌ای 1.6 لیتری با 113 اسب بخار قدرت است درحالی‌که قوی‌ترین نسخه نیز از پیشرانه‌ی 2 لیتری 187 اسبی به همراه سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به‌صورت استاندارد سود می‌برد. این مدل قادر است تا در مدت 7 ثانیه آتکا را به تندی 100 کیلومتر در ساعت برساند.

قشقایی بیش از پرفورمنس روی مصرف سوخت تمرکز کرده است. دو پیشرانه‌ی بنزینی و دو نسخه‌ی دیزلی قابل سفارش هستند که در مجموع بین 108 تا 161 اسب بخار قدرت ارائه می‌کنند. واحد کوچک 1.2 لیتری انتخاب خوبی است هرچند که مصرف سوخت 4.7 لیتری آن در مقایسه با مصرف 4.4 لیتری پیشرانه‌ی 1 لیتری آتکا بیشتر است.

ateca vs qasqai 2016 292 مقایسه نیسان قشقایی با سئات آتکا

انتخاب ما در لیست پیشرانه‌های قشقایی نسخه‌ی 1.5 لیتری دیزل است. با قدرت 110 اسب بخاری، نیسان ادعا می‌کند که این پیشرانه در هر صد کیلومتر 3.2 لیتر سوخت مصرف می‌کند و آن را تبدیل به کم‌مصرف‌ترین مدل قشقایی در برابر همه‌ی نسخه‌های آتکا می‌کند. کسانی که خواهان سیستم چهارچرخ محرک یا گشتاور اضافی برای کشیدن تریلرها هستند می‌توانند پیشرانه‌ی 1.6 لیتری را انتخاب کنند اما پیشرانه‌های کوچک‌تر به لطف ایجاد قدرت به‌صورت خطی، ارزان‌تر بوده و لذت بیشتری در رانندگی‌های روزمره دارند.

ارزش در برابر پول پرداختی
بهای سئات آتکا هنوز اعلام نشده اما انتظار داریم که مدل‌های سطح پایه حدود 18 هزار پوند قیمت داشته باشند. نیسان نیز با پیشرانه‌ی 1.2 لیتری بنزینی (تریم Visia) 18545 پوند قیمت دارد.

همه‌ی مدل‌های قشقایی به تکنولوژی استارت/استاپ، اتصال بلوتوث و چراغ‌های روز روشن مجهز هستند درحالی‌که مدل‌های مجهزتر از صندلی‌های چرمی و چراغ‌های جلوی LED بهره می‌برند. نیسان در سال 2014 پنج ستاره‌ی ایمنی را از یوروانکاپ دریافت نموده است و حاکی از ایمنی بسیار خوب قشقایی دارد. آتکا هنوز تست نشده اما انتظار داریم که این خودرو نیز نتایج درخوری را به دست آورد.

Ateca Qashqai interior 1024x352 مقایسه نیسان قشقایی با سئات آتکا

قضاوت نهایی
اولین شاسی‌بلند سئات بارقه‌های امید زیادی را ایجاد کرده است. فضای کابین جادار و استایل خارجی تیز باعث شده تا این خودرو از شانس خوبی در بازار برخوردار باشد.

در طرف دیگر، نیسان قشقایی مدت‌های مدیدی است که کراس اووری دل‌نشین به شمار می‌رود. این خودرو راحت، کم‌مصرف، قابل‌اعتماد و ایمن است و هر چیزی را که از یک خودروی خانوادگی انتظار دارید به شما ارائه می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، آتکا اگر پیشروی جدید کلاس باشد، بسیار خاص به نظر خواهد رسید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشاهده ساخت SUV بر اساس نیسان ناوارا

5 (1) نیسان یکی از شرکت‌هایی است که بیشترین تعداد کراس‌اوورها و SUVها را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان