خداحافظی نیسان جوک با بازار آمریکا به نفع کیکس

0
(0)

افرادی که در آمریکا به دنبال خرید نیسان جوک صفرکیلومتر هستند بهتر است عجله کنند زیرا جدیدترین خبر این خودروساز ژاپنی به توقف عرضه جوک پرحاشیه در این بازار مربوط می‌شود. همان‌گونه که اتونیوز می‌گوید، جوک هرگز به عنوان خودرویی برجسته و محبوب در آمریکا مطرح نبوده و فروش آن هر روز کمتر از دیروز بوده است.

1896 خداحافظی نیسان جوک با بازار آمریکا به نفع کیکس

پیروی معرفی در سال 2010 فروش جوک در آمریکا بیش از 35 هزار دستگاه از در اولین سال کامل حضور در بازار بوده و در سال‌های 2013 و 2014 به 38 هزار دستگاه هم رسیده بود اما پس از آن افت جوک شروع شد به گونه‌ای که در سال 2015 فروش کمتر از 27 هزار دستگاهی، در سال 2016 فروش کمتر از 20 هزار دستگاهی و در سال پیش نیز فروش حدود 10 هزار دستگاهی را نشان داد. نیسان در ماه گذشته تنها 41 دستگاه از این خودرو را در آمریکا فروخته درحالی‌که فروش مدت مشابه سال قبل آن حدود 900 دستگاه بوده و در ماه ژوئن سه سال پیش نیز بیش از 2500 دستگاه از این خودرو فروخته شده بود.

1897 خداحافظی نیسان جوک با بازار آمریکا به نفع کیکس

با کاهش شدید جذابیت این خودرو و همچنین تمرکز بیشتر روی کراس اوور جدید کیکس، خبر اعلام عدم عرضه جوک در آمریکا تعجب‌های زیادی را به همراه نداشت؛ اما این موضوع به معنی پایان کامل زندگی جوک نیست.

1898 خداحافظی نیسان جوک با بازار آمریکا به نفع کیکس

همین دو هفته پیش بود که نیسان اعلام کرد یک‌میلیون دستگاه از جوک را در تأسیسات ساندرلند بریتانیا تولید کرده است. سال پیش حدود 95 هزار دستگاه جوک در اروپا فروخته شد که حدود سه برابر بهتر از بهترین عملکرد این خودرو در آمریکا بوده است. توقف عرضه جوک در آمریکا را نباید با محصولات دیگر این خودروساز مقایسه کرد. ماه پیش بیش از 37 هزار دستگاه روگ در آمریکا به فروش رسید که باعث شد این خودرو با فاصله زیاد عنوان پرفروش‌ترین محصول این خودروساز را به خود اختصاص دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی خودروهای کشنده 2016 و 2017

0 (0) امروزه حوادث رانندگی اجتناب‌ناپذیرند. هرچند شاید شما هیچ تقصیری نداشته باشید اما ممکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان