جدال نیسان سنترا و شورولت کروز

0
(0)

تصمیم داریم به کلاس سدان‌های کامپکت نگاهی داشته باشیم. کلاسی که می‌توان گفت در اکثر کشورهای دنیا از اروپا و ایالات‌متحده گرفته تا چین و حتی کشور خودمان پرفروش و پرطرفدار است. خودروهای حاضر در این کلاس عبارت‌اند از:

– مزدا 3
– تویوتا کرولا
– هوندا سیویک
– میتسوبیشی لنسر
– سوبارو ایمپرزا
– نیسان سنترا
– شورولت کروز
– فورد فوکوس سدان
– کیا سراتو
– هیوندای الانترا
– فولکس‌واگن جتا
– اشکودا اکتاویا
– رنو مگان سدان
– ام‌جی 6

 

2016 Chevrolet Cruze vs 2016 Nissan Sentra A جدال نیسان سنترا و شورولت کروز

 

در اولین دور رقابت‌های این گروه، نمایندگانی از شرق و غرب رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند یعنی شورولت کروز به نبرد با نیسان سنترا آمده است.

شورولت کروز

Chevrolet Cruze 3 جدال نیسان سنترا و شورولت کروز

کروز خودروی کامپکت شورولت است که از سابقه‌ای چندان طولانی برخوردار نیست به‌گونه‌ای که نسل نخست آن در سال 2008 معرفی شد. کروز که در سه نسخهٔ سدان، هاچ‌بک و استیشن عرضه می‌شد را می‌توان به‌نوعی جایگزین مدل کبالت دانست. نسل دوم کروز اما برخلاف رویهٔ معمول در سال 2014 ابتدا در چین معرفی و به بازار عرضه شد درحالی‌که نسل نخست همچنان تا سال 2016 در ایالات‌متحده عرضه می‌شد. سپس در همین سال نسخهٔ آمریکایی نسل دوم کروز در ایالات‌متحده هم معرفی شد که در ظاهر تفاوت‌هایی با نسخهٔ چینی داشت. نسل دوم اما فقط در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک تولید می‌شود و نسخهٔ استیشن کنار گذاشته شده است. طراحی نسل دوم کروز که طبق زبانی طراحی جدید شورولت انجام گرفته، کاملاً نسبت به نسل اول متحول شده و به برادر بزرگ‌ترش مالیبو شبیه شده است. برخلاف نسل اول که با پیشرانه‌های بسیار زیاد و متنوعی عرضه می‌شد، نسل دوم کروز در ایالات‌متحده فقط با یک موتور 1.4 لیتری توربو ارائه می‌گردد.

نیسان سنترا

Nissan Sentra 3 جدال نیسان سنترا و شورولت کروز

نیسان سنترا اما خودروی باسابقه‌تری از کروز است چراکه برای نخستین بار در سال 1982 به‌عنوان یک خودروی ساب‌کامپکت معرفی گردید. نسل نخست سنترا در انواع کوپه، سدان، هاچ‌بک و استیشن ساخته شد و تولید آن تا سال 1986 ادامه یافت. بدین ترتیب نسل‌های بعدی سنترا یکی پس از دیگری طی سال‌های بعدی معرفی شدند تا اینکه در سال 2000 و با معرفی نسل پنجم، سنترا رشد ابعادی را تجربه کرده و به یک کلاس بالاتر یعنی کلاس کامپکت نقل‌مکان نمود. این خودروی کامپکت ژاپنی هم‌اکنون در نسل هفتم خود قرار دارد که در نمایشگاه خودروی پکن 2012 معرفی شد اما برخلاف نسل‌های اول فقط در یک نسخهٔ سدان عرضه می‌شود. سال گذشته نیز نیسان این سدان کامپکت را مورد فیس‌لیفت قرار داد و ظاهر آن‌را به مدل‌های آلتیما و ماکسیما شبیه نمود. سنترا در این رقابت با یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری بنزینی تنفس طبیعی شرکت کرده است که 130 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور دارد.

مشخصات فنی

Untitled جدال نیسان سنترا و شورولت کروز

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مجهز شدن نیسان میکرا به سیستم خودران در ده سال آینده

0 (0) اکثر تکنولوژی‌های گران‌قیمتی که در خودروهای سفارشی و مدل‌بالا یافت می‌شوند دیر یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان