جدال شورولت بولت با نیسان لیف

0
(0)

شورولت بولت که به عقیده‌ی بسیاری از افراد اولین خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت و مردمی با محدوده‌ی حرکتی قابل‌احترام است در سال جاری آن فروش قابل‌انتظار را نداشته و از این نظر پشت سر نیسان لیف از مد افتاده مانده است.

Chevy Bolt vs Nissan LEAF جدال شورولت بولت با نیسان لیف

طبق آمارهای فروش منتشره توسط InsideEVs، کلاً 3092 دستگاه از خودروی بولت در سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 فروخته شده است.

در مقابل نیسان لیف با فروش 3287 دستگاهی قرار داشته و باعث شده بولت با این میزان فروش در رده‌ی ششم پرفروش‌ترین خودروهای پلاگین هیبریدی قرار بگیرد. بالاتر از آن نیز خودروهای تسلا مدل X، تویوتا پریوس پرایم، شورولت ولت و تسلا مدل S قرار دارند.

chevy bolt vs nissan leaf جدال شورولت بولت با نیسان لیف

فروش کم بولت باعث شگفتی بسیاری از کارشناسان شده است مخصوصاً اینکه بولت محدوده‌ی حرکتی 383 کیلومتری و بهای 37495 دلاری (پیش از تخفیف‌های دولتی) دارد. در مقام مقایسه باید گفت نیسان لیف تنها محدوده‌ی حرکتی 172 کیلومتری داشته و بهای آن از حدود 30 هزار دلار آغاز می‌شود.

همان‌گونه که Jalopnik اشاره کرده، دلیل کلیدی فروش کم بولت این است که خودروی ساخت شورولت هنوز در همه‌ی ایالت‌های آمریکا معرفی نشده است. این خودرو در ماه مارس تنها در ایالت‌های کالیفرنیا، اورگان، ماساچوست، مریلند، ویرجینیا، نیویورک و نیوجرسی قابل خرید بوده است.

1fa5561bc3f13579159bbe9d9088cad4x جدال شورولت بولت با نیسان لیف

علاوه بر این بسیاری از نمایندگی‌های نیسان، مدل‌های 2017 لیف را تقریباً با نصف قیمت عرضه می‌کنند. نسل جدید و بهبود یافته‌ی لیف با مدل 2018 وارد بازار خواهد شد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

RS چیزی بیشتر از یک پسوند

0 (0) خودروسازها ترکیب‌های فراوانی از حروف را برای نام‌گذاری مدل‌های کاراتر خود بکار می‌برند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان