اتهام به نیسان برای آلودگی قشقایی دیزل

0
(0)

حالا نوبت نیسان است که به خاطر تلاش عمدی در جهت دور زدن مقررات آلودگی مؤاخذه شود. مقامات دولتی کره جنوبی نیسان را به دست‌کاری در تست‌های آلودگی مدل کراس‌اور کامپکت دیزلی قشقایی متهم کرده اند.

وزارت محیط زیست کره‌جنوبی از زمان رسوایی آلودگی فولکس‌واگن که در سطح جهانی مطرح شد، بررسی دقیق‌تر خودروهای دیزلی را آغاز کرده است. پس از ارزیابی ۲۰ نوع مدل دیزلی مختلف که در بازار این کشور به فروش می‌رسند، از برخی مغایرت‌ها در زمینه آلودگی خبر داده شده است. در این میان، قشقایی تنها مدل دیزلی‌ بوده که با یک «ابزار تقلب» همراه بوده است.

Nissan Qashqai Driving اتهام به نیسان برای آلودگی قشقایی دیزل

امّا نیسان این موضوع را کاملاً‌ رد می‌کند:

نیسان قشقایی به‌درستی تحت معیارهای موجود در کره‌جنوبی تأیید شده است. نیسان ابزار غیرقانونی یا تقلب در هیچ‌کدام از محصولات خود به کار نبرده و نمی‌برد. به‌علاوه، مقامات اتحادیه اروپا نیز از استانداردهای مشابه و تست‌های سخت‌گیرانه‌ای نسبت به کره‌جنوبی استفاده می‌کنند، تأیید کرده‌اند که در وسایل نقلیه نیسان، هیچ‌گونه ابزار تقلبی به کار گرفته نشده است.

2016 nissan qashqai 02 اتهام به نیسان برای آلودگی قشقایی دیزل

با این حال، دولت کره‌جنوبی نیسان را موظف کرده که فروش قشقایی دیزلی را متوقف کند و برای تمام ۸۱۴ دستگاه خودروی فروخته شده نیز فراخوان ارائه بدهد. همچنین نیسان می‌بایست به دلیل این موضوع، جریمه‌ای برابر ۳۳۰ میلیون وون یا چیزی حدود ۲۸۰ هزار دلار بپردازد. شاید مهمتر از همه، تلاش مقامات برای تحت‌پیگرد قرار دادن عوامل نیسان در کره‌جنوبی است. جرم آنها، تخطّی از استانداردهای آلودگی است.

نیسان از تمایلش برای همکاری با مسئولان به منظور روشن‌شدن این موضوع سخن گفته است:

با اینکه نتایجی که مقامات کره‌ای به آن رسیده‌اند، با سایر مراجع همخوانی ندارد، ولی نیسان با دقت شرایط را بررسی می‌کند و گام‌های مناسب بعدی را درنظر می‌گیرد. نیسان به حفظ حریم قانون متعهد است و رعایت مقررات در هر بازاری که حضور دارد را وظیفه خود می‌داند.

2014 nissan qashqai1 اتهام به نیسان برای آلودگی قشقایی دیزل

البته یافته‌های دولت کره‌جنوبی در کنار گزارش اخیر دولت بریتانیا مبنی بر وجود مغایرت در سطح آلودگی قشقایی قرار می‌گیرد. این در حالی است که گزارش بریتانیایی، نتوانسته بود که شواهدی از وجود یک ابزار تقلب در این مدل پیدا کند. نیسان و فولکس‌واگن تنها خودروسازانی نیستند که با چالش‌هایی از این نوع مواجه شده‌اند. مرسدس‌بنز نیز با پرونده‌ای روبرو شده که در آن متهم به سطح خطرناک آلودگی اکسیدهای نیتروژن در خودروهای دیزلی‌اش در دماهای پایین است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی نیسان 370Z

0 (0) نیسان 370Z خودرویی خاص بوده و بی‌شک یکی از نمادین‌ترین خودروهای این صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان