جدال نیسان مورانو با فورد اج

0
(0)

برای گروهی دیگر از سری رقابت‌ها و دوئل‌های پدال، امروز کلاس کراس‌اوورهای متوسط را برگزیده‌ایم که بخشی نسبتاً شلوغ محسوب می‌شود و خودروسازان زیادی در آن حضور دارند. شرکت‌کنندگان این گروه از رقابت‌ها به شرح ذیل‌اند:

فورد اِج
دوج جورنی
شورولت اکوئناکس
جیپ چروکی
جی‌ام‌سی تراین
نیسان مورانو
نیسان ایکس تریل
میتسوبیشی اوت‌لندر
رنو کولئوس
پژو 5008
هیوندای سانتافه
کیا سورنتو
اشکودا کودیاک
لندروور دیسکاوری اسپرت

2015 Ford Edge vs Nissan Murano 02 BM 645x420 جدال نیسان مورانو با فورد اج

در اولین دور از گروه کراس‌اوورهای متوسط، فورد اِج به مصاف نیسان مورانو رفته است.

فورد اِج

Ford Edge 1 جدال نیسان مورانو با فورد اج

اج کراس‌اوور میان سایز فورد است که تولد آن به سال 2006 و معرفی نسل نخست در نمایشگاه دیترویت این سال بازمی‌گردد. این خودرو بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با لینکلن MKX ساخته شده بود و در سال 2011 نیز فیس‌لیفتی را تجربه کرد تا اینکه سرانجام فورد نسل دوم اج را برای سال 2015 معرفی نمود. نسل دوم این کراس‌اوور آمریکایی بسیار موفق عمل کرده است به‌گونه‌ای که در سال 2016 بیشترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند. برای اج چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که ما برای این مقایسه موتور 2.7 لیتری V6 توئین توربو اکوبوست آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 315 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق گیربکس‌های مختلفی همچون یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند.

نیسان مورانو

Nissan Murano 2015 1024 06 جدال نیسان مورانو با فورد اج

مورانو اما برای ما ایرانیان کراس‌اوور آشناتری است چراکه نسل‌های اول و دوم آن به‌صورت مونتاژی یا وارداتی در کشورمان حضور داشته‌اند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2002 به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط رونمایی شد درحالی‌که از همان ابتدا در طراحی با دیگر اعضای خانوادهٔ نیسان متفاوت بود. این تفاوت در نسل دوم هم که در نمایشگاه لس‌آنجلس 2007 رونمایی شد وجود داشت و حالا هم مورانو به ایستگاه سومین نسل رسیده است. هرچند طراحی این نسل که در نمایشگاه نیویورک 2014 معرفی شد تا حدودی به دیگر محصولات نیسان خصوصاً ماکسیما شباهت پیدا کرده است اما مورانو همچنان تمایز خود با دیگر کراس‌اوورهای نیسان را حفظ نموده است. برای این خودرو یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری تنفس طبیعی و یک نسخهٔ هیبریدی با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر در نظر گرفته شده که ما نمونهٔ اول را انتخاب کرده‌ایم.

مشخصات فنی

murano vs edge جدال نیسان مورانو با فورد اج

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

نیسان تایتان King Cab مدل 2017

0 (0) امروزه تمامی تولیدکنندگان بزرگ تراک در بازار آمریکا حداقل سه نوع مختلفِ اتاق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما