ایرادات معمول نیسان ایکس تریل را بشناسید

0
(0)

اولین حضور رسمی کمپانی نیسان در ایران به سال 1349 بازمی گردد که مونتاژ نیسان جونیور در ایران آغاز شد. در ادامه و در سال 1364 نیسان پاترول در ایران مونتاژ شد و پس از آن نیسان رونیز به خط تولید شرکت پارس خودرو آمد و به عنوان جایگزینی برای پاترول معرفی شد. در همین سال تولید نیسان پیکاپ نیز آغاز شد. ماکسیما که به عنوان گل سر سبد محصولات نیسان در ایران شناخته می‌شود، کار خود را در سال 1381 آغار کرد و به سرعت به محبوب‌ترین محصول نیسان بین خریداران ایرانی تبدیل شد. پس از ماکسیما مدل‌هایی نظیر تیانا، قشقایی و مورانو به تدریج راه خود را به بازار کشورمان باز کردند. پس از 3 سال وقفه، نیسان در سال 1395 با دو مدل نیسان جوک و نیسان ایکس تریل به ایران بازگشت و فروش نیسان درکشورمان از سر گرفته شد.

2016 Nissan X Trail 1 ایرادات معمول نیسان ایکس تریل را بشناسید

خودرو نیسان ایکس تریل، با طراحی خیره‌کننده، امکانات و تجهیزات بی‌نظیر خود حس راحتی و ایمنی را به شما القا می‌کند. نیسان ایکس تریل به عنوان یک خودروی خانوادگی شناخته می‌شود. نیسان ایکس تریل به لطف پیشرانه 4 سیلندر خود قابلیت تولید 171 اسب بخار قدرت را داراست که برای یک خودرو کراس اوور بسیار منطقی است. این خودرو در مدت 9.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به راحتی می‌تواند سرعت خود را تا بیش از 190 کیلومتر در ساعت افزایش دهد. حجم باک این مدل 60 لیتر اعلام شده و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر 8.3 لیتر عنوان شده است. این خودرو به کمک موتور و گیربکس قدر‌تمند خود توانایی عبور از هر جاده‌ای را دارد و به لطف سیستم دو دیفرانسیل و تقسیم‌بندی هوشمند نیرو بین چرخ‌های جلو و عقب در شرایط جاده‌ای مختلف لذت بالایی از آرامش را برای سرنشینان خودرو رقم می‌زند. اما فارغ از تمامی مزیت‌های نیسان ایکس تریل ، ایراداتی نیز بر آن وارد است که در ادامه مختصرا به آنها خواهیم پرداخت.

تا به حال گزارشات بسیاری از سوی رانندگان در باب مشکلات گیربکس و داغ شدن بیش از حد آن ثبت شده است، اما با توجه به بررسیهای انجام شده این مشکلات می‌تواند ناشی از عدم اطلاع رانندگان از نحوه کارکرد صحیح گیربکس باشد .البته از گزارشاتی که به عیب و نقص‌های واقعی گیربکس اشاره میکنند نمیتوان چشمپوشی کرد اما تشخیص اینکه این عیوب نتیجه نقص در طراحی و مهندسی یا خطای کاربر است به هیچ وجه ساده نیست. از طرف دیگر کمپانی نیسان گارانتی 10 ساله برای خودروهای نیسان ایکس تریل در نظر گرفته است که اگر این خودرو به تعمیر احتیاج داشت، رانندگان می‌توانند جهت تعمیر به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

• مشکلات الکتریکی
برخی از رانندگان از مشکلات موجود در سیستم الکتریکی خودرو خود شکایت کردهاند. این مشکلات عموما در سیستم پخش و استریو، سیستم بالابر الکتریکی شیشهها و داشبورد ماشین بوده است. این نکته بسیارحائز اهمیت است که افرادی که قصد خرید خودرو دارند حتما باید قبل از پرداخت مبلغ نهایی آن نسبت به تست و آزمایش تمام امکانات و تجهیزات خودرو اقدام کنند.

• مشکلات آمپر بنزین و نشت سوخت
با توجه به ادعای برخی رانندگان در بعضی از مدل‌های تولید شده ایکس تریل، آمپر در نظر گرفته شده برای بنزین مقدار صحیح موجود در باک را نشان نمی‌دهد. این مشکل تا حد زیادی به خراب بودن حسگر تعبیه شده برای این بخش مربوط می‌شود. گزارشاتی نیز مبنی بر نشت سوخت از طریق باک این خودرو ثبت شده است که به گفته کمپانی نیسان این مسئله در مدت کوتاهی شایع بود و به سرعت حل شد.

• مشکلات سروصدا و نویز
خودرو ایکس تریل در مقایسه با سایر رقیبان و همه رده‌های خود، سر و صدای آزاردهنده بیشتری را به داخل اتاقک خود راه می‌دهد. منشاء اصلی این صداها به هیچ عنوان پیشرانه و اگزوز نیست، بلکه صدایی که وارد اتاقک می‌شود در اثر تحریک لاستیک‌ها است و این برای نیسان ایکس‌ تریل ویژگی منفی محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

وضعیت نیسان جوک در بازار ایران

0 (0) تقریباً تمام کسانی که اخبار دنیای خودرو را دنبال می کنند “جوک (Juke)” …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد نیسان